Paris Baguette
A Paris Baguette a dél-koreai SPC Group nemzetközi élelmiszeripari és élelmiszerszolgáltatói
vállalat részlege. A Paris Baguette első a koreai pékségek rendkívül kompetitív piacán,
és jelenleg Koreában 2900, Kínában 52 boltban szolgálja ki vevőit friss pékáruval
és forró italokkal.
A PB 2005-ben lépett be a kínai piacra. A cégéreiken látható Café szó jelzi, hogy
a péksüteményeken és kenyérféléken kívül a kávé és egyéb forró italok is egyaránt
fontos árucikkek. Az eltelt évek alatt egy jelentős vásárlóréteg alakította ki a
Paris Baguetteben reggeli kávé és sütemény, déli kávé és szendvics, délutáni üdítő
és cukrászsütemény elfogyasztásának szokását.
A PB 1986-ban alapult, üzleteinek 90%-a franchise rendszerben üzemel. Első kínai
üzletük egy sanghaji Carrefourban nyílt meg, Pekingben először 2011. június 8-án
nyitottak meg. A tervek szerint 2014-ben a kétszázadik kínai bolt megnyitására kerül
majd sor.
A PB kínai üzletei pontos másolatai a koreaiaknak, beleértve a külső és belső dizájnt,
a bútorokat, a termék szabványokat, a szervezési módszereket és a kiszolgálás szabványait
is. A koreai cégközpont közvetlenül felügyeli az új franchise tagok kiválasztását,
a kínai alközponton keresztül még az interjúkat is direktben tartják, így garantálva
a minőségi szabványok betartását és a kölcsönös profitot. A kiváló teljesítmény elismeréseképpen
2008-ban a PB-t meghívták a Pekingi Olimpiai Játékok hivatalos beszállítói közé,
majd 2010-ben kitüntették a „10 Legjobb Süteménybolt” díjjal.
A Tíz Legjobb Süteménybolt díjat 2001-ben alapították, és a legnívósabb pékségeknek
adható kitüntetés Kínában. Tízévente egyszer osztják ki, és a díjazottak kiválasztásakor
egyaránt vizsgálják és értékelik a boltok termékeinek és a kiszolgálásnak minőségét,
az élelmiszerbiztonságot és a dizájnt. A PB-t és a kilenc társdíjazottat 150 ezer
pályázó közül választotta ki a zsűri, az elérhető legmagasabb pontokat adva a termékek
minőségére és a biztonságra.
Amiben a PB különbözik a hagyományos pékségektől, az hogy a péksütemények egész nap
frissen, a helyszínen készülnek, így hozva el a frissesség valódi ízét a vásárlóknak.
A boltban felszolgált kávé egy saját, pekingi pörkölőüzemben gyártott kávébabból
készül.
Amikor 2000-ben megkezdődött a külföldi cégek menetelése Kínában, elsősorban a feldolgozó
iparban, Kína vásárlóereje még nem volt túl erős. Viszont az azóta eltelt tíz elképesztő
gazdasági növekedése, követve az előző húsz év szintén kiemelkedő sprintjét, mára
Kínában kialakult egy számottevő középosztály, ami – a népesség 10%-ával számolva
– mintegy 140 millió főt tesz ki. Ennek a rétegnek a hatalmas költőereje szilárd
alapot biztosít a Kínában megtelepedett külföldi élelmiszerkereskedelmi vállalkozások
sikeréhez. Ezt bizonyítja a külföldi és helyi vásárlók arányának változása a Paris
Baguetteben, ami az első kínai bolt megnyitásakor 8:1 volt, ma viszont már 3:7.